Kdo se zabývá tvorbou webových stránek, tak se s nimi setkává prakticky na každém kroku. Každé písmeno nebo slovo vyjadřuje nějaký pokyn, který má samozřejmě určitou funkci. Naštěstí se poslední roky mnohé změnilo a již není nutností znát programovací jazyk v kombinaci dalších znaků a úkonů, abychom si vytvořili vlastní webové stránky. Ačkoliv i tak se budeme s některými slovy nebo zkratkami běžně setkávat. Mnohdy se vyskytují ještě poněkud záludněji, například PR článek. Samozřejmě si pod tím můžeme představit cokoliv, ale logické je pro nás pouze české slovo článek. To jednoznačně značí text, který má vyjadřovat nějakou podstatu, informaci nebo děj. Zkratka PR je v plné anglicky verzi slovo – „Public relation“, což v překladu znamená jako vztah s veřejností. Najednou náš článek získává úplně jiný směr. Jeho úkol je budovat a udržovat vztahy se širokou veřejností.
Jeho práce je daleko hlubší
Dá se říci, že má vcelku nesnadný nebo i zajímavý úkol. Měl by totiž svým textem zaujmout a ovlivnit názor toho, kdo jej čte. To ovšem není vše, když ovlivnit, tak samozřejmě pozitivně, protože daného jedince musí získat na svoji stranu. To už nám velmi blízce připomíná marketingový tah. A skutečně nejsme daleko od pravdy. Takové články jsou nebo alespoň mají být jedním z nástrojů online marketingu. Tím, že jsou napsané texty tak, že zaujmou, tak se dostávají do podvědomí a dalšího šíření.
A o to právě v tomto směru jde. Ještě je můžeme vybavit trochu více o nějaké klíčové slovo, které samozřejmě zaujme ihned na první pohled. Není na škodu umístit zde nějaký zajímavý odkaz, který dovede návštěvníky stránek přesně tam, kde se mají dozvědět další podstatné a důležité věci. Vzhledem k tomu, že si je většinou uživatelé naleznou sami, tak nejsou hodnoceny jako otravná reklama, ale vlastně přínos pro webovou tvorbu. Přináší totiž zajímavé informace a mnohdy velmi cenné doporučení.